Quanta|NpM    Wilhelmina Druckerweg 7, 4105 EP    Culemborg    t:0345 - 532 187    info@quantanpm.nl
Zoeken

Home > Actueel > Marketing voor sociale diensten, hoe doe je dat?

Marketing voor sociale diensten, hoe doe je dat?

Marketing voor sociale diensten, hoe doe je dat?

Marketing is een relatief nieuw onderwerp voor sociale diensten. Het project ‘Marketing voor sociale diensten’ heeft dit willen veranderen. In dit project heeft Stimulansz, in samenwerking met vijf proefgemeenten en verschillende marketingadviesbureaus (waaronder Quanta NpM), marketing voor sociale diensten op de kaart gezet.

Dit boek biedt een handreiking die sociale diensten op een praktische manier wegwijs maakt in marketingland. Het gaat over marketingprincipes en wat sociale diensten daarmee concreet kunnen in de uitvoeringspraktijk. Uitgangspunt is dat het planmatig toepassen van marketing een positief effect heeft op de kwaliteit van de dienstverlening. Marketing levert meetbare en tastbare voordelen voor gemeenten, zoals een grotere uitstroom uit de WWB en een beter imago van sociale diensten.

Quanta NpM begeleidde de Dienst Sociale Zaken en Arbeidsmarktbeleid van de gemeente Leiden, bij het ontwikkelen van een cultuur waarin de klant of cliënt centraal staat. In ‘Marketing voor sociale diensten’ wordt onder meer dit project beschreven.
Daarnaast bevat dit boekje de door Quanta NpM ontwikkelde test die de zin en onzin van marketing voor publieke dienstverleners zoals sociale diensten, inzichtelijk maakt. Deze test is ook opgenomen op deze website (Is uw organisatie toe aan marketing?)

Het boek ‘Marketing voor sociale diensten, hoe doe je dat?’ is verkrijgbaar bij Stimulansz (Utrecht). Stimulansz is een onafhankelijke stichting, die gemeenten ondersteunt bij het ontwikkelen en uitvoeren van een goed lokaal beleid voor de sociale zekerheid.

 


<< Terug naar nieuwsoverzicht