Werk samen! De professionele aanpak in het publieke domein Onze vrijheid zit in een wurggreep De veldgids 'Iedereen aan boord!' Iedereen aan boord! Rebel met een reden Onderneem met zin! Het Nederlandse Beroepsonderwijs: valt daar iets aan te doen? Buut! Passend Onderwijs, kom maar op! Resultaat door verbinden Van slag door de markt Marketing voor sociale diensten |
![]() Marketing voor sociale dienstenHoe doe je dat? Proefproject rond marketingDit boek is het resultaat van een proefproject dat in 2007 door Stimulansz werd uitgevoerd in vijf gemeenten. De ambitie van dit project was het relatief nieuwe onderwerp 'marketing' op de kaart te zetten bij sociale diensten. Quanta NpM leverde een bijdrage aan dit proefproject en hielp de sociale dienst van de gemeente Leiden bij een proces van cultuurverandering: van een interne, op dossiers gerichte cultuur, naar een op de cliënt gerichte cultuur. Dit boek beschrijft de ervaringen die zijn opgedaan tijdens dit proefproject. En geeft zo een mooie inkijk in de wijze waarop de deelnemende sociale diensten marketing toepasten en wat daarvan de resultaten waren. De lessen uit het proefproject worden vertaald naar handreikingen. Handreikingen marketingSociale diensten worden op een praktische manier wegwijs gemaakt in marketingland. Dit boek gaat over de belangrijkste marketingprincipes en wat sociale diensten daarmee concreet kunnen in hun dagelijkse uitvoeringspraktijk. Het hoofdstuk rond de vraag 'Is marketing nodig voor sociale diensten?' beschrijft de door Quanta NpM ontwikkelde methodiek die helpt om deze vraag te beantwoorden. Deze vertrekt vanuit de drie factoren die grote invloed hebben op de mate waarin marketing zinvol kan zijn:
Dit boek werd uitgegeven door StimulansZ.
<< Terug naar de publicaties |