Werk samen! De professionele aanpak in het publieke domein Onze vrijheid zit in een wurggreep De veldgids 'Iedereen aan boord!' Iedereen aan boord! Rebel met een reden Onderneem met zin! Het Nederlandse Beroepsonderwijs: valt daar iets aan te doen? Buut! Passend Onderwijs, kom maar op! Resultaat door verbinden Van slag door de markt Marketing voor sociale diensten |
![]() Van slag door de marktEen prikkelend boekje over non-profit organisaties en klantgerichtheid Veranderende organisatiesMarktgericht werken. Vraagsturing. Klantgericht handelen. Maatschappelijk ondernemerschap. Onder die vlag zijn de laatste jaren in de non-profit-sector diverse ontwikkelingen in gang gezet. Deze veranderingsprocessen blijken een grote impact te hebben. Collega's worden ineens klanten. Visies en attitudes worden herijkt. De onderlinge verhoudingen met andere organisaties veranderen. Werkrelaties staan onder druk. En de klant mag over van alles en nog wat meebeslissen. Wat overkomt hen?Quanta NpM heeft de afgelopen jaren veel organisaties begeleid die de omslag naar meer klant- en marktgerichtheid, of ondernemerschap, aan het maken waren. Veel organisaties zagen kansen en grepen die ook - met succes. Andere raakten van slag en hadden meer tijd nodig om oude zekerheden los te laten en opnieuw hun weg te vinden. Tijdens al die trajecten hebben we veel met elkaar beleefd, gehoord en gezien. CartoonsHierover gaat dit boekje. Met een knipoog laten we in ruim 20 cartoons zien wat het effect is van dit soort veranderingsprocessen op iedereen die daarmee te maken krijgt: de beslissers, de uitvoerders en niet in de laatste plaats de klant. Wie stilstaat bij die impact, begrijpt beter waarom veranderen soms zo lastig is. En dat is vaak een goed begin om te bedenken hoe het beter kan. Klik hier om dit boekje te bestellen bij Quanta NpM (€ 5,95). << Terug naar de publicaties |